După ce newsonline.ro a dezvăluit în exclusivitate încă de acum șase zile că cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au pierdut definitiv un proces cu antreprenorul proiectului de infrastructură cunoscut ca ”Podul de la Brăila”, reprezentanții CNAIR arată acum că în ciuda procesului pierdut, antreprenorul este în continuare în întârziere.
Astfel, conform datelor deținute de newsonline.ro, judecătorii de la Curtea de Apel au admis apelul Asocierii de firme Webuild (ex Astaldi) – Ihi Infrastructure Systems Co. Ltd și au schimbat în totalitate o deciziei a Tribunalului București de anul trecut, stabilind că asocierea de firme care construiește podul este îndreptățită să beneficieze de o extensie a perioade de execuție a obiectivului de 193 de zile.
Mai multe detalii puteți citi aici
În replică, într-un comunicat de presă CNAIR arată că mobilizarea Webuild (exAstaldi) lasă în continuare de dorit.
”Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022. Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract”, se arată în comunicatul de presă al CNAIR.
CNAIR anunță că așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.
Situația litigiilor dintre CNAIR și WEBUILD S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea:
Un număr total de 21 de dosare;
9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA ( 5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv);
1 dosar pierdut definitiv de CNAIR SA;
În celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.
Informații suplimentare:
Valoarea contractului: 2.375.159.389,70 lei cu TVA;
Lungime pod suspendat: 1974,30 m;
Lungime drum principal Brăila – Jijila: 19,095 km;
Lungime drum de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: 4,328 km;
Data semnării contractului: 19.01.2018;
Termen contractual finalizare: 2021.