
Claudiu Iulian Cristache, manager relații clienți în cadrul Sucursalei Millenium a S.C. UNICREDIT BANK S.A la momentul comiterii faptei, a fost condamnat la un an și patru luni de închisoare cu suspendare sub supraveghere în urma unui acord încheiat cu procurorii Direcției Naționale Anticorupție prin care și-a recunoscut vinovăția pentru fapta reținută în sarcina sa și anume trafic de influență.
”În baza art. 93 alin. (1) C. pen. obligă inculpatul ca pe durata termenului de supraveghere să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la serviciul de probaţiune, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; c) să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă. În temeiul art.93 al.2 lit.d C.p. obligarea inculpatului Cristache Iulian Claudiu să nu părăsească teritoriul României fără acordul instanței.. În temeiul art.93 al.2 lit.d C.p., pe parcursul termenului de supraveghere, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o perioadă de 60 de zile în cadrul Administrației Domeniului Public Sector 3 București sau Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă”, se arată în decizia de condamnare a lui Cristache pronunțată de Tribunalul București la finalul lunii octombrie și obținută de newsonline.ro
Conform acordului de recunoaștere a vinovăției încheiat cu DNA și obținut de newsonline.ro, Cristache i-a pretins un comision de 5% redus ulterior la 2% administratorului S.C. GRAND MARKT S.R.L din Giurgiu, Constantin Nicolae, pentru a-i aproba un credit de 1.000.000 de lei.
”În cursul lunii mai 2021, cu ocazia negocierilor purtate în vederea acordării unui credit în valoare de 1.000.000 lei, inculpatul A________ A_____ A______, în calitate de manager relații clienți în cadrul Sucursalei Millenium a S.C. UNICREDIT BANK S.A., i-a pretins martorului C_________ N______, pentru sine și pentru altul, un comision de 5% (50.000 lei) din suma ce urma a fi împrumutată de societatea pe care martorul o administra, respectiv S.C. GRAND MARKT S.R.L., redus ulterior la 2%, lăsând să se creadă că are influență asupra funcționarilor bancari cu funcție de decizie din cadrul S.C. UNICREDIT BANK S.A. și asigurându-l pe martor de faptul că îi va determina pe aceștia să aprobe cererea de credit formulată de S.C. GRAND MARKT S.R.L. La data faptei, inculpatul A________ A_____ A______ era angajat al societății UNICREDIT BANK S.A. – Sucursala Millenium cu contract individual de muncă nr. 7572/13.11.2007, ocupând postul de Manager Relații Clienții IMM Prime. Conform documentelor puse la dispoziție de reprezentanții societății UNICREDIT BANK S.A., martorul C_________ N______, asociat unic și administrator al societății Grand Markt (CUI ________), a solicitat băncii, conform cererii nr. ________ din 25.02.2021, acordarea unui credit în valoare de 1.000.000 lei. Ca urmare acestei solicitări în data de 14.05.2021 martorul C_________ N______ în calitate de reprezentant al societății Grand Markt Srl a contractat un credit în valoare de 1.000.000 RON, înregistrat sub nr. MILL/1954, contractul de credit fiind semnat de către acesta și reprezentanții UNICREDIT BANK S.A. – Sucursala Millennium, respectiv A________ A_____ A______ – Manager Relații Clienți și C_____ A______-C_______ Director Sucursală în data de 14.05.2021. Convorbirea ambientală, ce a fost depusă la dosarul cauzei de autoarea sesizării, cât si de martorul C_________ N______, purtată de acesta cu inculpatul A________ A_____ A______, consemnată în Procesul-verbal de redare din data de 19.07.2021, confirmă în mare parte starea de fapt expusă în sesizarea formulată”, se arată în decizia Tribunalului București de condamnare a lui Cristache obținută de newsonline.ro de pe rolii.ro
Linia de credit a fost aprobată fără plata comisionului cerut de managerul relații clienți de la Unicredit. Ce s-a întâmplat după
”La data de 20 iulie 2021, a fost audiat în calitate de martor numitul C_________ N______ care a confirmat faptul că a formulat o sesizare, ce a transmis-o prin intermediul numitului I____ A_____ băncii UNICREDIT BANK S.A. față de A________ A_____ A______, deoarece fiind interesat în contractarea unui credit în valoare de 1.000.000 lei, A________ A_____ A______ i-a pretins un comision de 5%, respectiv suma de 50.000 lei pentru a interveni la diferite persoane din cadrul băncii ca să se aprobe acordarea creditului. Martorul a precizat că ”în urma negocierilor, m-am înțeles cu A________ A_____ să-i plătesc 2%, respectiv 20.000 lei. Urma ca suma de bani să i-o dau în ziua respectivă întrucât el trebuia să plece în concediu iar contractul de credit trebuia să se aprobe în acea perioadă în care el era plecat în concediu”. De asemenea martorul C_________ N______ a mai precizat faptul că nu i-a dat nici o sumă de bani inculpatului A________ A_____ A______, iar linia de credit i-a fost aprobată, în acest sens încheind contractul de credit mai sus menționat. Martorul C_________ N______, declară faptul că ulterior obținerii liniei de credit inculpatul A________ A_____ A______, întrucât se ocupa din partea băncii de derularea creditului, a blocat plata unei facturi trimisă băncii de C_________ N______ precizându-i acestuia că ”trebuie să-mi achit promisiunea față de el, adică să îi dau cei 20.000 lei pe care eu nu i-am dat””, se mai arată în hotărârea Tribunalului București obținută de newsonline.ro
Martorul menționat în hotărârea Tribunalului București este chiar Constantin Nicolae, administratorul societății care a obținut creditul de la Unicredit.
sursa foto business24.ro