Mai multe societăți românești cu capital autohton din domeniul infrastructurii rutiere s-au unit și au înființat Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA)
ARCA a fost înființată spre finalul anului trecut și pare că își va începe activitatea anul acesta.
Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) a fost creată din dorința de a avea o voce unică și puternică a companiilor autohtone în relația cu autoritățile române, forurile europene, mediul financiar – bancar și, cel mai important, cu beneficiarii lucrărilor de infrastructură – cetățenii români, spun reprezentanții Asociației în primul comunicat de presă dat de la înființare.
Firmele care fac parte din ARCA au, în prezent, peste 3.000 de angajați și au în derulare proiecte de miliarde de lei în domeniul construcției de autostrăzi, al construcției și reabilitării drumurilor naționale și județene, al construcției de piste aeroportuare, al construcției, reabilitării și extinderii infrastructurii în mediul urban și rural.
În cadrul ARCA s-au reunit companii cu capital sută la sută românesc, cum ar fi: SC Viarom Construct SRL, SC Alpenside SRL, SC Specialist Consulting SRL, SC Eurocerad International SRL, SC Septembrie Consulting SRL, SC Domarcons SRL, SC Drum Concept SRL, SC Frasinul SRL, SC AMS Power Eurocons SRL, SC Bertoni Construct SRL, SC General Trust Arges SRL, SC Morani Impex SRL, RS Activ SRL.
ARCA se declară deschisă tuturor companiilor românești care, direct sau indirect, contribuie la construcția de drumuri și autostrăzi și care doresc să adere la obiectivele, misiunea și viziunea asociației, cu respectarea statutului și a criteriilor etice ale acesteia.
Situația infrastructurii rutiere din România în ultimii 30 de ani arată că ritmul de construcție pe șantierele de autostrăzi a fost unul extrem de lent în comparație cu cel al dezvoltării economice. Suntem, în continuare, la coada clasamentului Uniunii Europene cu doar 866 de kilometri de autostradă și, de cele mai multe ori, soluțiile propuse pentru proiectele de infrastructură rutieră nu au fost cele mai bune și așteptate de către români.
În aceste condiții, ARCA solicită public “Primul Pact Național pentru Autostrăzi” la care să adere toți factorii decizionali implicați, dar și firmele românești din domeniu, pentru ca România să fie repusă pe harta marilor investiții, iar românii să beneficieze de o creștere accelerată a nivelului de trai.
”Firmele românești din domeniul infrastructurii rutiere sunt parteneri de încredere ai statului român. În toată această perioadă de criză generată de pandemia de COVID-19, companiile cu capital autohton au reușit, prin eforturi proprii, să mențină deschise șantierele din domeniul infrastructurii rutiere, demonstrând, încă o dată, că #româniiconstruiescromânia”, spun reprezentanții Arca.
sursa foto arca.info.ro